Alweer ingecheckt - Reisverslag uit Delhi, India van Erwin & Kim - WaarBenJij.nu Alweer ingecheckt - Reisverslag uit Delhi, India van Erwin & Kim - WaarBenJij.nu

Alweer ingecheckt

Door: kim en erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Kim

19 Februari 2010 | India, Delhi

Goedemorgen allemaal,

We zijn alweer in Delhi aanbeland en ik heb ons zelfs al via internet ingecheckt. Vanavond rond 11 uur moeten we op het vliegveld zijn en om 02.00 uur gaan we weer vliegen.

De afgelopen dagen hebben we erg veel meegemaakt in Varanasi en in het Jim Corbett National Park.

Ik zal wat over Varanasi vertellen. We gingen om 6 uur 's ochtends met Rattan naar de Ganges vooreen boottocht langs de ghatts. Het was zowiezo al erg mistig iets wat Rattan nog nooit had meegemaakt terwijl hij al aardig wat keertjes hier was geweest. Maar gelukkig was er wel genoeg zicht van de boot naar de Ghatts. Wat we zagen was zo indrukwekkend. Mensen die baden, bidden, kleren wassen enz. En die dit altijd doen ongeacht de temperatuur en het was best koud die ochtend. Wat ze daar ook doen is cremeren en dat is wel heeel bijzonder omte zien. Maar niet iedereen wordt gecremeerd; zwangere vrouwen, pasgeborenen, mensen die aan de pokken of aan een slangenbeet zijn overleden. Die worden " gewoon" in de Ganges ter water gelaten. En tijdens ons boottochtje kwam er dus een meneer voorbij gedreven. Heel raar... Later die dagzijn we weer naar de Ghatts gegaan maar dan voor de Puja zeg een soort avondgebed. Maar eerst nog wat over de Ghatts gewandeld. Waar we bij de crematieghatt getuige zijn geweest van een ter water lating van een vrouw. Er wordt een grote tegel op de punt van een roeiboot gelegd en daar wordt het lichaam ingewikkeld in saries en sluiers op de tegel gelegd en vastgebonden aan de tegel. Dan varen de mannen van de familie (vrouwen zijn hier niet aanwezig bij de crematieghatt, die hebben thuis afscheid genomen.) en midden op de rivier werd de vrouw in het het water gelegd, en zonk ze naar de bodem. Heel bijzonder om te zien.
En toen kregen we de avond puja nog. Jullie snappen dus dat dit alles bij elkaar een behoorlijk heftig dagje was voor ons. De Puja was ook schitterdend om te zien. Ik geloof dat er 9 priesters op een rij met hun gezicht naar de Ganges stonden. en die hebben een ritueel van ik geloof 40 minuten uitgevoerd.

De volgende ochtend zijn we vroeg vertrokken voor een hele lange autorit. we hebben zo'n 12 uur en volgens mij wel langer in de auto gezeten. We hebben overnacht in Bareilly en de volgende ochtend weer vertrokken richting Ramnagar om onze kamer voor het corbett park te reserveren. Dat was ook weer een heel gedoe maar ja dat is India ;). In ons motel in Ramnagar was een bruiloft in volle gang. En we werden uitgenodigd om bij de ceremonie te zijn. Ook weer een mooie belevenis.
De volgende ochtend ging ik met Rattan naar het reserveringscentrum om de kamer te boeken en de entree en al dat soort dingen te betalen. Om 8 uur zou het loket opengaan. Niet dus, we hebben tot 09.20 ziten wachten. Maar uiteindelijk was alles geregeld en konden we het park in. Onze "hut" lag in het midden van het park in Dhikala. Volgens Rattan de beste plek. En dat was het ook. Een schitterend uitzicht over de zeg maar savanne met herten en als je geluk had wilde olifanten.
De volgende ochtend (07.00 uur) hebben we een safari op de rug van een olifant gemaakt. Deze was een stuk prettiger dan die in Thailand zowel voor ons als voor de olifant. En 's middags hebben we een jeepsafari gedaan. Maar wat we allemaal gezien hebben dat vertel ik nog niet ;D. Dat horen jullie wel zodra we thuis zijn ;).

Rattan is ook zojuist binnen gekomen en dus moet ik gaan afsluiten.
Nog een paar uur en dan ziten we in het vliegtuig terug naar het koude weer :(.

Tot gauw!

groetjes Kim en Erwin

• 19 Februari 2010 - 09:24

Mama En Willem:

Hele aparte ervaring die jullie op de GAnges hebben meegemaakt, dat heeft zeker een indruk gemaakt.
    Jullie hebben weer aardig wat meegemaakt ;)

Een ding is zeker, jullie hebben weer genoten :D

grtjs

• 19 Februari 2010 - 10:32

Leo De Ruiter:

Hallo Kim en Erwin

Leuk jullie ervaringen te vernemen van Varanasi
    Wij hebben de zelfde soort ervaringen daar gehad erg indrukwekkend .Waarschijndelijk zullen jullie dit nooit meer vergeten.
    De tocht op de Ganges met de onheilspellende vuren op de Ghats staan bij ons ook nog in ons geheugen gegrift.

Veel succes met de terugreis met een berg aan herinneringen.

Groeten Leo en Hilda de Ruiter

• 19 Februari 2010 - 12:33

Elca En Jan:

Welkom thuis globetrotters!!

• 19 Februari 2010 - 14:26

Irma:

Nou echt koud is het hier niet meer,sneeuw bijna weg..zo gaat de tijd snel,zie je maar weer.Ik zou zeggen,we zien je gauw,goede veilige terugreis!!!groetjes van ons allemaal

• 19 Februari 2010 - 18:13

Lien En Theo.:

Zo te lezen hebben jullie nogal wat gezien. We zijn dan ook erg nieuwsgierig naar jullie mondeling reisverslag met foto's en films.
    Een veilige reis gewenst en tot ziens.