Jullie sneeuw, wij regen :S - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Erwin & Kim - WaarBenJij.nu Jullie sneeuw, wij regen :S - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Erwin & Kim - WaarBenJij.nu

Jullie sneeuw, wij regen :S

Door: kim en erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Kim

12 Februari 2010 | India, Vāranāsi

Hoi Allemaal,

Die sneeuw hoeven we zeker niet, maar ik denk dat we als we terug zijn nog wel een portie gaan krijgen :s.

Wij zijn gisteravond na een autorit van 8 uur 's ochtends tot 18:00 eindelijk in varanasi aangekomen. Een ritje van 9,5 uur. Eenmaal een kamer uitgezocht roomservice besteld en bijkomen maar. De nacht lekker geslapen maar 's ochtends werd ik wakker van een getik. Beetje versufd keek ik in de rondte, o het regent. Maar ook in de kamer! Hadden we dus lekkage op zeker 4 plekken kwam er water door het plafond :s.
Snel aangekleed en de koffers ingepakt en naar de receptie, Rattan hadden we voor de zekerheid ook geroepen voor als er geen andere kamer meer zou zijn en we een ander hotel moesten zoeken. Maar dat was gelukkig niet nodig en we konden gelijk een andere kamer in.

Vanmiddag zijn we naar Sarnath geweest. Een heilige plek voor boeddhisten. En onderweg heel veel indrukken van Varanasi, echt een bijzondere plaats.
Morgenochtend gaan we om 6 uur een boottocht over de Ganges maken en hopelijk is het dan droog. Het is net weer begonnen met regenen.

Eigenlijk zouden we vanavond ook naar de Ghats van de ganges gaan. (waar alle mensen bidden,wassen enz in de Ganges) Maar omdat er vanavond een feest is ter ere van Shiva is het er erg druk. En de mensen dan dronken zijn en bhang lassi (soort wiet yoghurtshake) drinken kunnen ze behoorlijk lastig en handtastelijk naar westerse vrouwen zijn. Dus dat zoeken we liever niet op.

Nou leuk om te horen dat ik twee poezebroertjes erbij heb :)
Na de vakantie kom ik ze wel verzieken ;D

groetjes Kim en Erwin

• 12 Februari 2010 - 13:43

Karin:

We hebben niet alleen sneeuw, maar ook snijdende vrieskou!
    Maarja, hier zijn de kamers weer lekker droog, haha.
    Ennuh, als die mannetjes lastig worden steek je toch ook gewoon je tong naar ze uit? Misschien rennen ze dan ook wel snel weg ;)
    Je poesjes zijn ok, al weet ik niet meer hoe jimmy eruit ziet. Ik zie alleen maar 2 lampjes in het donker, maar de snoepjes zijn wel iedere keer weg, dus ze zal niet vast zitten ;).

Tot de volgende update maar weer!

• 12 Februari 2010 - 18:11

Patries:

wat leuk om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn en weer veel van de omgeving zien!!
    ben nu al benieuwd naar julie fotos!!

• 13 Februari 2010 - 10:21

Nicolet:

Leuk jullie verslagen ik geniet er telkens weer van
    lekkur koud hier, genieten.

• 17 Februari 2010 - 08:53

Chris :

Ik wil tegen tante Kim en oom Erwin Bob de bouwer zeggen. En ik wil zeggen dat ik een mooie auto heb gekregen, die tegen de muur op kan rijden. En Bob de bouwer met Packer.

Nou goed, je begrijpt het waarschijnlijk wel: Chris heeft jullie veel te vertellen als jullie weer terugkomen....